Fjällen 2009!

Söndag:

Hade ställt klockan på halv sex men den ringde inte så mamma kom in till mig och väckte mig och då flög jag upp ur sängen. Vi skulle ju köra ner till Svalöv halv sju för vid halv åtta skulle vi samlas och börja vår färd mot Grövelsjön! Jag hann bli klar till halv sju då vi körde ner mot Svalöv! Väl framme i Svalöv kom Jeanette och mötte oss =D Vi gick mot bussen där alla andra också var men innan alla kommit stod vi utanför bussen och pratade lite. När väl alla kommit hoppade vi in i bussen och resan började uppåt!

Första stoppet  var i Jönköping:

Sedan fortsatte resan och vi stannade 2 gånger till innan vi var framme i Mora där vi skulle äta mat och då fick vi pizza men inte världens bästa.

När vi åkt många timmar var vi äntligen framme

Min helg och Svalle!

Ja helgen har väl varit helt okej.

Fredag: Pappa poker.

Lördag:
Var ute och hjälpte mamma i rabatterna och sen på eftermiddagen körde jag ner och trummlade åkern och på kvällen var jag ute med Gnista annars hände de inte så mycket, en helt vanlig lördag =)

Söndag: Åkte till Sofiero med mamma och pappa där vi träffade Amanda och hennes mamma. Vi åkte därifrån vid 2 ungefär tror jag klockan var och eftersom vi var hungriga stannade vi till på Sibylla där vi åt hamburgare sedan övningskörde jag därifrån till Skälderviken där vi hämtade upp Linnea som varit hos Emelie. Då fick Gnista leka med sin "stora syster" Ina =D På kvällen var jag ute länge med henne för de var ju såå skönt väder fast lite kallt.

Måndag: Jag kände de redan på mig när jag vaknade att jag skulle ta tåget till Landskrona men ja gjorde ju inte de men som jag ångrar att jag inte gjorde! Ja kom i tid till Knutan där jag fixade med rabattkortet och köpte varm choklade på Espresso House, mums! Sedan gick jag ner till tågen och satte mig för att vänta. Tåget till Torp (Teckomatorp) skulle gå 08,33 men så blev de försenat till 37 och då tänkte jag jaja de gör ju inget med 4 minuter. Men sedan ändra de tid igen och då var de försenat 5 minuter. Vilket innebär att min buss till Svalöv går 09,03 och tåget är framme 09,15 och då missar jag ju bussen till Svalöv. Vi hoppade på tåget jag och Gnista och då frågade jag ifall de inte kunde ringa till bussarna men tror ni de skulle göra de och svaret är NEJ! Då blev jag lite sur så tåget var framme i Torp 09,20 och jag hade missat bussen :( De var bara att vänta en timme men då innebar det oxå att jag skulle komma försent men så snälla kompisar som jag har sa till läraren att jag kom lite sent pågrund av tågen! Nu ligger jag här och ska snart gå till Ica, Cassi och Jane och hundarna, Wiiee!

Pussar Olivia & Gnista i Svalle!

Fredag!

Jaaaa nu är det fredag igen och ikväll ska pappa spela poker och Åsa med c.o kommer hit som vanligt =) Idag har de inte hänt så mkt mer än att jag har städat och nu sitter man och skriver på sitt projekt arbete! Gnista har blivit skendräktig så hon är ju gnällig och orolig haha XD Nä nu ska jag fortsätta med PA och käka lite är ju såå hungrig!

Pussar Olivia

Universeum!

Vet att jag varit dålig på att uppdatera, haha xD

Universeum 29/8

Började med att gå upp vid halv sju och klädde på mig och sedan käkade vi frukost och vi skulle hämta farmor och farfar halv åtta men vi kom lite sent för att hämta dom :P Men lite över åtta var vi på Grill-eken där vi mötte Angela och Göran och såklart var Martin och Susanne oxå med! När vi träffats där körde vi vidare mot Göteborg! Men innan vi var framme på Göteborg stanna vi vid en rastplats som jag inte minns namnet på. Där bjöds de på lite frallor och men inget smör för de hade angela glömt, klant haha xD Men kallt var det allt som syns på bilderna ;)

Lite bilder från fika platsen:

Familjen Strand!

När vi fikat klart körde vi vidare mot Göteborg och Universeum. Gissa då hur sugen man blev att åka till Liseberg istället för Universeum. När man såg Balder, lisebergstornet! När vi hittat parkeringsplats så fick vi vänta ett litet tag för att gå in. Fick ju vänta på Angela och Göran som skulle bo på hotell över natten. Fast när vi väntat ett tag så gick vi in och Angela c.o fick ringa när dem var på plats så skulle vi säga var vi var. De började med vattnets väg. Ja de fanns en massa olika saker man kunde hitta på och kolla på. Fast roligast var nog när vi kom fram till Norrlands delen då alla började bygga för att få ihop Igloon som var där, haha xD

Gissa vi fick ihop igloon, hehe :P Sedan fortsatte vi mot regnskogen och när vi kom in där så kom Tobias och sa kolla på min tröja och då hade en fågel bajsat på hans tröja, hahaha! Innan vi gick igenom hela regnskogen så gick vi ut för att äta lite och då beställde jag grillad kyckling och pasta. När vi fick in maten så var det bara ett kycklingspett och jätte mycket pasta så jag tyckte inte att det var en sån lyckad måltid xD Efter maten gick vi vidare i regnskogen. Och sedan var det vidare ner till hajarna och de andra fiskarna, så fint det är med så stora tankar med fiskar =) När vi stod i tunneln där man kunde se fiskarna simma över en så fick vi höra att det en gång var en skol klass som hade vunnit nåt och sovit inne i tunneln, såå mysigt! När klockan tickat på gick vi vidare mot avdelningarna där man kunde pröva på olika saker och i år var temat röra på sig! Ja det var en lyckad och rolig dag tror jag alla tyckte. Vi körde hem när klockan var halv sju tror jag och då bar det av för att hämta Gnista hos Amanda och Ebba =) Sedan hem för att nanna!

Pussar Olivia

Inte så mycket att skriva!

Idag hade vi några patienter och så intressant de är kommer verkligen kännas konstigt att sätta sig i skolbänken igen :P Ska försöka skriva om lördagen och lägga in bilder så Ida får se lite vad vi hittade på :) Annars har de inte hänt så mkt, när jag kom hem åt vi lite och sedan klippte jag gräset tills de blev mörkt, hihi.