Härligt!

Wiiee äntligen en fin och underbar dag, solen har lyst hela dagen vilket har varit väldigt skönt efter dessa gråa och tradiga dagar. En sådan här fin dag så körde jag ut till Amanda Svensson och vi cyklade sedan ner till hamnen i Torekov och låg vid stranden ett tag innan vi cyklade vidare för att köpa glass, mums! Blev en Daim strut. Vi satte oss ner på gräset och åt glass och nöjt av vädret innan vi cyklade hem till hennes mormor där bilen stog och körde sedan hem till Amanda och pratade lite innan jag körde vidare och hälsa på lilla Selma som är 14 veckor Golden valp (mina kusiners hund). Som hon växt men tur de, haha. Vid halv sex körde jag hem igen och väl hemma blev det grillat med potatis i ugn, gott! Nu blir det duschen innan jag går en runda med hundarna!

Puss o kram Olivia och gänget <3

Årets höjdpunkt!

Igår var det dax för årets höjdpunkt nämligen Danskesjön =D Det är lika roligt varje gång, tack alla för en mycket trevlig och rolig kväll.

Borta bra men hemma bäst :)

Måndag
Då var man hemma igen efter två härliga, roliga och mysiga dagar i Gbg med Jocke och 3 andra par. Vi tog tåget kvart över åtta på morgonen från stationen som skulle ta oss upp till Gbg där vi skulle gå på liseberg och Universeum :) Tåget var framme tjugo över tio och då gick vi till hotellet som vi skulle bo på och sedan gick vi till Liseberg :) När vi både åkt lisebergsbanan, balder, kanonen, Kålerado och flumeride så gick vi upp mot Uppswinget som några åkte så gick jag, Jocke, Ida och Tobbe upp mot Atmosfear för att kolla på hur den gick :) Efter ett tag så träffade vi dem andra igen och då gick jag, Emma, Sara och Stefan och ställde oss i kö för att åka Atmosfear =D

Jag kan bara säga en sak, sååå rolig den var men var nervös precis innan vi var framme, haha. Men ångrar absolut INTE att jag åkte den =D

Vi gick ifrån Liseberg vid cirka tio då alla attraktioner stängde och vi tog taxi tillbaka till hotellet och taxi resan var helt galen och som vi skrattade xD. Tillbaka till hotellet gick vi upp till våra rum och bytade lite kläder och vilade ett tag innan vi gick ner till baren på hotellet där vi satt ett tag och pratade lite tills baren skulle stänga vid ett. Så vi somnade ungefär när klockan blev två :)

Tisdag

Hade satt klockan på halv nio men vi vaknade tidigare men låg kvar tills klockan blev nio och vid halv tio cirka kom Ida och Tobbe och knackade på dörren och gick ner för att äta frukost, hotell frukost är ju bara såå gott, haha. Medans vi åt så var de andra och shoppade och badade i poolen. När vi ätit klart gick vi upp igen och fixade till oss lite och sedan gick vi ut och pratade om vad vil skulle hitta på och då bestämde vi oss för att ta en tur med Paddan (Hop on Hop off) på kaneln! Så vid tjugo över tolv gick vi till hållplatsen och hoppade på Paddan, det var roligt eftersom jag inte åkt den innan så det var både skoj och mysigt fast vi fick regn :P När turen var klar tog vi spårvagnen till Universeum och där inne gick vi några timmar och kollade och testade på en massa saker! När Universeum var klart gick vi tillbaka till hotellet och vi tjejer gick på Nordstan (shopping center) medans killarna satte sig på en restaurang innan det var dax att hämta sina saker på hotellet för att sedan bege sig till tåget som skulle ta oss hem till Ängelholm. Vi var på centralen halv nio så vi fick vänta en kvart tills tåget skulle gå men vi överlevde ändå, haha :) Vi var framme i ängelholm kvart i elva och då blev vi hämtade och hem skjutsade. Så skönt det var att få sova i sin egna säng :)!

Nu ska jag i duschen för att sedan köra in till Sanna en runda!

Puss o kram skumbanan

Vad tycks?

Idag så blev min nya agilityhage klar till hundarna =D Vad tycks?

En lycklig Olivia och två hundar =D

Lycklig =)

Vaknade vid nio men gick inte upp förrän halv tio, skönt! Åt lite frukost och sedan gick jag ut till pappa så började vi på min nya agilityhage =D Lycklig =D

Vid två gick jag in och fixade mig lite och sedan körde jag in till stan för att kolla på Harry Potter och Dödsrelikerna Del 2 med Amanda :) Filmen var bra men eftersom jag inte läst böckerna så har jag inget annat att jämföra med, haha.

Har även beställt denna idag =D

Vad tycks?

När jag kom hem igen fortsatte vi på hagen och satte upp nätet men har en del kvar som ska fixas imorgon hoppas jag, så att man kan börja använda den =D Igår så tog jag ner min gamla hage eftersom den blivit för liten, haha. Lite många hinder xD Nu blir det snart hel kyckling med ris, mums!

Hoppsan, glömt :P

Oj, nu var det ett tagsedan jag bloggade sist haha. Glömt bloggen lite och har inte haft någon ork till att skriva heller. Jag har iaf hunnit med en underbar helg i Sthlm, jobbat massa med tidiga morgnar och även firat Helan (Julia Hellström) som fyllat 20 år <3

Lite bilder på mig från när vi var hos Julia <3

En glad nyhet är att Gnista är frisk igen =D Hon hade ätit mycket gräs som bildats till en klump typ, gjorde en röntgen på henne och då såg vi de, skönt att veta varför hon blev kraslig. Igår (lördag) så efter att jag kommit hem från Julia så fick jag sova en timme innan telefonen ringde, skulle vara taxi till Jocke och tre av hans kompisar från Ekebo. Jag hade fått låna Jockes bil för att mamma och pappa skulle ha en till mormor och morfar och Ida skulle ha min bil till Ekebo så då blev där ingen över till mig, hehe. Lägger in lite bilder när jag har ork, får väl hjälpa till med maten nu och sedan ska jag köra och lämna bilen =) <3