Universeum!

Vet att jag varit dålig på att uppdatera, haha xD

Universeum 29/8

Började med att gå upp vid halv sju och klädde på mig och sedan käkade vi frukost och vi skulle hämta farmor och farfar halv åtta men vi kom lite sent för att hämta dom :P Men lite över åtta var vi på Grill-eken där vi mötte Angela och Göran och såklart var Martin och Susanne oxå med! När vi träffats där körde vi vidare mot Göteborg! Men innan vi var framme på Göteborg stanna vi vid en rastplats som jag inte minns namnet på. Där bjöds de på lite frallor och men inget smör för de hade angela glömt, klant haha xD Men kallt var det allt som syns på bilderna ;) 

Lite bilder från fika platsen:

Familjen Strand!

När vi fikat klart körde vi vidare mot Göteborg och Universeum. Gissa då hur sugen man blev att åka till Liseberg istället för Universeum. När man såg Balder, lisebergstornet! När vi hittat parkeringsplats så fick vi vänta ett litet tag för att gå in. Fick ju vänta på Angela och Göran som skulle bo på hotell över natten. Fast när vi väntat ett tag så gick vi in och Angela c.o fick ringa när dem var på plats så skulle vi säga var vi var. De började med vattnets väg. Ja de fanns en massa olika saker man kunde hitta på och kolla på. Fast roligast var nog när vi kom fram till Norrlands delen då alla började bygga för att få ihop Igloon som var där, haha xD



Gissa vi fick ihop igloon, hehe :P Sedan fortsatte vi mot regnskogen och när vi kom in där så kom Tobias och sa kolla på min tröja och då hade en fågel bajsat på hans tröja, hahaha! Innan vi gick igenom hela regnskogen så gick vi ut för att äta lite och då beställde jag grillad kyckling och pasta. När vi fick in maten så var det bara ett kycklingspett och jätte mycket pasta så jag tyckte inte att det var en sån lyckad måltid xD Efter maten gick vi vidare i regnskogen. Och sedan var det vidare ner till hajarna och de andra fiskarna, så fint det är med så stora tankar med fiskar =) När vi stod i tunneln där man kunde se fiskarna simma över en så fick vi höra att det en gång var en skol klass som hade vunnit nåt och sovit inne i tunneln, såå mysigt! När klockan tickat på gick vi vidare mot avdelningarna där man kunde pröva på olika saker och i år var temat röra på sig! Ja det var en lyckad och rolig dag tror jag alla tyckte. Vi körde hem när klockan var halv sju tror jag och då bar det av för att hämta Gnista hos Amanda och Ebba =) Sedan hem för att nanna!

Pussar Olivia




 

Kommentarer
Postat av: FARMOR

HEJ OLIVIA! Kul att äntligen få läsa din blogg och se lite bilder från vår utflykt,ser fram emot att få läsa mer och se lite fler bilder.Krya på dej så du kan åka till skolan på måndag.Kram Farmor

2009-09-10 @ 18:52:12
Postat av: Ida

Vad mysigt det ser ut..ja förutom fikan förstås :P Fina bilder du tagit. KRAMAR

2009-09-12 @ 07:45:02
URL: http://kristallregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0