Blue!

Okej jag erkänner jag har ett litet problem med en av mina hundar och det är Blue. Han har nämligen en stark instinkt av att valla bilar eller ja egenligen att som går på hjul och det är något han har gjort ända sen han kom till mig och jag förstår verkligen inte VARFÖR han vill göra det. Jag har börjat fundera på att det hänt honom något eller att det är något han fått göra ända sen han var liten, det är frågan. Eftersom jag inte haft honom från början så är det svårt för mig att veta. Så om jag lyckas bli frisk till helgen så blir det hårdträning hela helgen för att träna bort just det här med biljagandet för det kan faktiskt vara farligt. Jag vill ju kunna ha honom lös när jag är ute med både Blue och Gnista och kunna lita på honom till 100 % som jag gör på Gnista. Jag har även börjat fundera på att gå en allmänlydnads kurs med Blue till våren och sen fortsättning agility med Gnista eftersom hon tycker det är så skoj och är faktiskt väldigt duktig på tycker jag :) Jag har även åkt på en en rejäl förkylning som resten av sverige med har så denna veckan har det inte blivit någon praktik för mig denna veckan :(

Jag var med i tidningen idag förresten :) Klicka på länken och läs: 

http://hd.se/helsingborg/2011/02/23/gapa-snallt-for-tandis-violet/

En bild när vi var ute och gick idag :)



Puss o kram Olivia och gänget!

Kommentarer
Postat av: Majken

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 16:05:02
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0