Mycket som hänt och händer!

Ja jag har glömt bort bloggen lite och har inte haft någon lust att skriva heller för har haft svårt att veta vad jag ska skriva. Jag har ju fått en ny mobil som ni såg i förra inlägget och tänka sig Olivia är fortfarande super nöjd med sitt val xD Förra veckan var en djävulsk vecka rent ut sagt. Gnista har löpt nu i två veckor men ÄNTLIGEN är det över!! Det var dom värsta veckorna på hela året asså. Jag vet att jag lite får skylla mig själv att jag valde att ta Blue men hur kan man motstå hans personlighet. Jag kan inte förstå varför Gnista inte går att para liksom det finns ju inget som har hänt henne när hon var mindre och jag har inte gjort nåt fel :( Men hon är väl tyvärr en sån individ som inte vill bli parad eller ha valpar. Jag hade tänkt ge henne nästa löp också men om det inte går då så kastrerar jag henne fast det är ju sååå dyrt!!! Priserna ligger allt mellan 3500 och 8000 men jag förstår varför det är en sån stor skillnad :O Men läste lite på internet att det kan bero på hundens vikt. Jaja nog snackat om Gnistas löp till några roligt. Blur ska bli förhoppningsvis till två små valpar, wiiee ska bli såå skoj att se! Eftersom jag har en sån fin hane är det många som vill para med han, haha. Tiken som han parat är helt underbar och det finns bara en sådan hund. En sak som jag är stolt över mig själv är att jag vågade mig in till Arbetsförmedlingen så nu är man inskriven där så får vi se ifall dom är till någon hjälp men det positiva är iaf att efter 90 dagar får man ersättning därifrån som arbetslös. Får ju inte glömma att berätta att i september så hade sheltiebeautys en lite valpträff här och det var 13 hundar sammanlagt! Det var väldigt uppskattat och skoj =D

Igår (onsdag) så kom Sanna och Selma hit så körde vi till Hjärnarp och gick en runda på slingan, såå skönt det var. Sen på kvällen följde jag och hundarna med ner till Malmö så träffa vi Jane och Tarzan =D Längesen man hade träffat dom. Vi var först ute så hundarna fick leka runt lite och sen gick vi in och tog lite saft och en god muffins som Jane och hennes mamma hade bakat, gott! Vid halv nio cirka gick vi tillbaka till min lillasyster för vi skulle köra hem. Vi var hemma vid cirka tio. Skulle gått ut med hundarna men eftersom vädret var så blåsigt och regnigt fick dom vänta till det hade slutat regna så gick vi bara ut på gräsmattan. La mig i sängen vid halv elva och kollade Scrubs och sen somna jag :)

Nu har jag även fått ta Idas roll på dagiset som vikarie, skoj! Så härliga barnen kan vara men mitt framtids yrke är ändå med djur =D Jag funderar på att gå Djursjukvårdare utbildningen till nästa höst men vet inte om jag ska gå stordjur eller smådjur...hm. I helgen ska jag umgås med Amanda och sen med Sanna panna, wiiee =)

Detta var en lite uppdatering från en dålig bloggare xD

Lite blandade bilder:



Jag detta var lite uppdatering av de jag komihåg om vad som hänt :) Funderar på att göra om min design men vet inte riktigt hur, förslag på någon häftig?

Puss o kram Olivia och gänget

Kommentarer
Postat av: FARMOR

Hej OLIVIA! Kul att du skrivit lite. Vilka fina bilder du lagt upp.Vi ses på söndag. Ha det så bra. Kram Farmor

2010-09-16 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0