Galen natt!

I torsdags gick jag och la mig vid halv elva men av någon konstig anledning vaknade jag till vid kvart över elva och kollade på mobilen och då hade jag fått en sms av Mia (Sheltiebeautys) och hon fråga ifall jag var vaken och skrev tillbaka att jag var det. Så ringde hon upp mig och berättade att Molly hade flåsat och att fosterhinnan hänge utanför och att hon var orolig för lilla Molly pop. Så fråga hon mig om jag ville följa med henne in till HBG djursjukhus för det var dom som hade Akut mottagning och som svarade när hon ringde. Fast jag skille börja jobba klockan halv åtta så sa jag att jag kunde följa med för det är ju hundar och avel som är mitt STORA intresse! Så vid halv tolv blev jag upphämtad och vi körde mot HBG. Fick sitta bak med Molly för att hålla koll på henne IFall valparna skulle komma. Vi var inne i HBG vid tio i tolv och blev insläppta vid tolv cirka. Veterinären kom in och kollade på Molly och sen gick hon igen för att starta ultraljudet för vi skulle kolla på hur långt in valparna låg i förlossningskanalen och hur deras hjärtfrekvens var vilket berodde på om det skulle bli kejsatsnitt eller inte. När det var klart blev beslutet att det blev kejsarsnitt så hon tog Molly och vi gick ut i väntrummet och tog något att dricka och satte oss ner och pratade lite. Men Mia övertygade mig att gå ut och lägga mig i bilen och sova/vila eftersom jag skulle jobba. Låg där ute i en timme och trodde det skulle bli en lång timme men den gick ganska så fort :O Vid halv två gick jag in igen och efter tio min kom djursjukvårdaren ut med två små valpar, fatta så glada vi blev både jag och Mia =) Blev 1 trf tik och en Blm tik =D Men vi väntade fortfarande på att molly skulle vakna till! Efter cirka 30 min så kom veterinären och vi kunde gå in till lilla Molly. Hon berättade att den lilla trf tiken hade legat först. Vi tog varsin valp och hade undertröjan eftersom det är viktigt att dom håller värmen och att de hör våra hjärtslag. När vi körde hem fick jag ha båda valparna under tröjan, så mysiga dom är. Allt gick bra påvägen hem och jag var hemma vid kvart i tre och somna vid tre. Men detta var inget jag ångrade. När jag berätta för personalen på dagiset så trodde dom väl att jag inte var riktigt klok xD Men mitt intresse är ju hundarna så =D

Bilder på Prinsess kullen:



Fler bilder finns på www.sheltiebeautys.se

Puss o kram Olivia och gänget (hundarna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0