Kolmården!

Jaha så var kolmården också över nu kommer veckorna bara springa iväg och snart har man tagit student, sjukt!

Resan i kolmården!

Bussen gick kvart över två från skolan och styrdes mot Norrköping, kolmården! Första stoppet blev värnamo där vi stanna för att äta och sedan vidare igen. Vi var uppe på kolmården halv nio på kvällen cirka och det hände inte så mycket på kvällen utan det blev lite info sen upp i stugan som hete Lupus där jag bodde med Veronica och Frida =) Vi hade sovmorgon på torsdags morgon vilket innebar att vi kunde sova till halv åtta men gick upp vid kvart i 7. Första dagen innebar att föreläsning oxå kolla vi på sydamerikanska stallet och sedan fick vi lyssna på Torsten Möller som är den ena veterinären på kolmården.

Fredag!

Gick upp klockan sex och packa ihop mina saker och sedan gick vi ner till forskningscentret där vi skulle äta frukost och sedan blev det föreläsning igen! Den varade till cirka tio och sedan gick vi till bussen för att åka till savannstallet och kollar på girafferna, zebrorna, axishjort, Gnu och några fler. Vi kolla även på lejonen och sedan gick vi in till vargarna men var bara 2 stycken så dom var inte så roliga, tyvärr :/ Men det var intressant att kolla på de stora stallet! När det var klart gick vi till restaurang safari inne på kolmården där vi åt innan det var dax att kolla på delfin showen, så fint det är!! Man blir väl inte avundsjuk :O När den men var klar gick vi och kollade på brådjupet, tigerworld, aparium och sedan kolosseum där kungens elefanter är! Sedan var det mot forskningscentret igen för att säga hej då och tack till guidarna och vi fick även ett intyg på att vi läst den kursen! Bussen gick från Kolmården tjugo i tre och sedan var jag i hyllinge vid halv tio där Åsa hämtad mig =D Väl hemma fick jag träffa hundarna igen och det finns inget bättre än när 2 galna hundar springer fram till en och vill pussas och busa och att man vet att där alltid finns någon som älskar mig!



Haha bjuder på denna bilden ;) Jag och Mido (vargen)

Puss o kram Olivia och hundgänget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0