20/3 -09 Hundspann!



När vi vakna åt vi frukost och sedan gick vi inte till dom andra och fråga om det fanns nåt vi skulle göra men just då fanns de inte så mycket men när klockan blev typ elva gick vi ut i en bod och sorterade västarna som är till alla handlers till Amundsenrace. Det var 70 stycken så det var rätt mycket att sortera! Efter vi gjort klart de skulle vi göra en skylt där det skulle stå Veterinärbesiktning och en pil för att folket till Amundsen ska veta att de ska gå åt rätt håll. Veronica skrev texten och jag fyllde i med röd färg. När jag skulle göra de tyckte Richard att jag skulle ha på mig en svart sopsäck för att inte klada på mina kläder och när jag väl fått på den så skicka han Veronica att hämta kameran och han tyckte ju det var skit skoj, men han bara driver med oss hela tiden men det är skoj =D Innan jag och Veronica gick in gav vi hundarna vatten med blandat med kött. För hundarna måste ha de innan dom ska iväg att köra. När det var klart gick vi in och åt mat.

Efter maten gick vi ut och gjorde iordning släden och hundarna och klockan var 13.25 när vi gav oss iväg. När vi åkte så berätta han en historia om en bäver han stöt på en gång när han var ute och körde och den var skoj, haha. Vi var väl ute i ungefär en och halv timme och så mysigt det var att åka i skogen synd att vi inte har så här mycket snö i skåne. När vi väl var tillbaka fick vi vila lite och då åkte vi och handlade godis och lite mat till mig och Veronica imorgon för dom ska på 40års fest. Väl hemma igen bytade vi om och gav hundarna först torrfoder och sedan gick jag ner och tog isönder kött till hundarna och när hundarna väl fått köttet gick vi in för att äta och sedan blev de duschen för min del ,mycket skönt. Efter kvällsmaten kollade vi på Snow Buddies och vilken söt film, ska ta den av Richard sen, hehe men ska ta massa filmer av han sen, hehe. Nä nu ska jag sova känns som jag  sover när jag skriver.

Vi hörs imorgon

Puss och god natt Olivia

Kommentarer
Postat av: Ida

Hallå du! Sorry, har inte läst så mycket, men jag tar igen allt nu :) Vilken dag! Haha, ska läsa de andra inläggen också så du lär ju få fler kommentarer ;)

2009-03-23 @ 00:19:51
URL: http://kristallregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0