Dag 2 uppe i fjällen!

Idag när vi vaknade var väl klockan runt 09.00. Vi klädde på oss och gick  in i huset för att äta frukost. Efter frukosten gick vi ut och släppte ut hundarna ur burarna så att de fick springa av sig. Sedan när de var klart så fick vi mycket tid att göra ordning i stugan och vi hann även att kolla på en film fast inte hela för Rickard kom hem från jobbet och då gav han oss jobb!
 
Jag och Veronica gick ner för hämta alla hundselarna till hundarna för han skulle köra en runda med hundarna idag och då fick Veronica följa med att åka. Medans Veronica gjorde iordning och tog fram släden så fick jag åka med Rickard på scottern för han skulle köra upp spåret som de skulle köra i och det var skoj fast känns som när man åker fyrhjuling=D

Klockan blev väl fyra tror jag då de åkte iväg när de åkte så fick jag hålla i en av hundarna (Magda) för hon kan hoppa över gallret när de kör iväg. Rickard har även gett oss en uppgift att kolla så att dom följer rätt gällande att hålla hundarna i bur och se ifall vi kunde hitta något fel men såklart så är dom godkända.

Jaja när de hade åkt iväg kolla jag till hundarna lite och sedan så kom deras barn ut och jag fick ju leka med dom i snö massorna =D Efter drygt en timme kom dom tillbaka och jag fick hålla i Magda igen och hjälpa till att sela av alla hundarna. När det var klart fick hundarna mat och vatten. Det finns en hund som heter Lynx som blev jätte trött och då menar jag trött hon orkade typ inte hålla ögonen öppna eller stå på benen och då fick Rickard kyla ner henne och försöka få i henne vatten (snö).
 
Eftersom hon var så trött tog vi ut henne ur buren och satte fast henne i en lina som var utanför burarna där hon fick ligga och vila. När det var klart gick vi in och pratade lite då Rickard gör mat i huset. Idag blev de kotlett och klyft potatis som var mycket gott =) Efter maten plockade Veronica undan och jag fick gå och släppa in Lynx till sina kompisar då hon hade vaknat till igen men inte ätit något så imorgon får jag ge henne köttbiten som hon skulle ha. Ja och nu ligger jag här och bloggar ska sova snart är trött efter en hel dag ute i snön men skönt och skoj är det iallafall!

Lite bilder från idag:

Skönt att vara ute och springa.Hundarna i den enorma hagen!Tenana och Finess.Hundarna galna innan de ska iväg!Commander, Matrix!Sheltie (bebis) Fatta där vid kanten på huset längst till vänster är marken och sen de till höger är så mcyket snö som det finns här uppe =D Den snön inne i burarna är inte marken utan marken är under alla den djupa :P Haha hoppas ni fattar x)Detta är stugan vi bor i. Men bor bara på nedersta våningen som består av ett rum men det är mysigt =)

Nu ska jag sova ha de bra så hörs vi!

Kram Olivia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej mim vän,

så fint ni ser ut att ha det.

Här har det varit vårväder idag. Riktigt skönt!!

Jag har varit och klippt mig, så du känner kanske inte igen din lilla mamma när du kommer hem.

Ha det gott, puss mamma

2009-03-19 @ 17:47:20
Postat av: Susanne

Hej!

Så härliga bilder! Det verkar som du har det bra där uppe i norr. Stackars lilla Lynx :o( Ha det bra, kram Susanne & c/o

2009-03-19 @ 21:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0