Full dag med praktik!

Vaknade runt halv sju men låg kvar till kvart i sju då jag fick gå upp. Gav Gnista mat och släppte sedan ut henne medans jag käkade frukost. Jag blev hämtad av Nina vid åtta ungefär då vi körde och tankade och handlade lite och sedan mot första patienten. Patienten var en häst som hade ett jätte stort sår eller ja sår och sår det var mer ett köttsår. Men idag var det andra gången Nina kollade på benet så de hade läkt ihop jätte fint så ägaren fick lite info hon ska göra med de. När vi stod där så ringde hennes mobil och då var de en som trodde hon ringt till en läkare men så var det ju till en veterinär, haha xD Sedan hade vi en liten lucka då vi hämtade upp lite saker och tog en liten fika för de var vi värda tyckte vi^^. Vid elva var vi hos nästa patient där de var 3 hästar som skulle bli behandlade av sina tänder. Den ena drog vi ut 2 tänder på och de andra rengjorde vi och kollade. Det var en skoj och intressant kort vecka =D Igår fick jag även ta sprutor på 2 katter och idag ta spruta på en häst så nu har man lärt sig de med! Har börjat fundera på att bli Veterinär ändå, hehe!

Bild på en häst när käken är upphakad:



Puss Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0