18 April ---->> Agility & moped

Ja idag började agility kursen med Gnista och det gick väl bra de började med att vi gick in och satte oss i den lilla salen och presenterade oss och våra hundar sedan berättade Britt lite om hur agilityn startade och så. Sedan fick vi fika som de bjöd på när vi fikat klart gick vi ut och då gick jag och Amanda en liten runda med hundarna inna vi började. Vi blev indelade i tre olika grupper och då fick jag vara med en som heter Åsa och har en softis. Vi började på station slalom där hundarna skulle hitta ingången men efter ett tag tyckte Gnista att det blev lång tråkigt så då fick åsa göra de med sin vovve Eros. När vi gjort de två gånger var så gick vi vidare till station tunnel där de skulle springa genom tre tunnlar och de tyckte nog Gnista var roligast fast de enda negativa var att de låg godis på banan vilket inte var så bra för Gnista var bara intresserad av de godiset och inte mitt. När vi gjort tunnlarna några gånger gick vi vidare till station hinder där de oxå ska lära sig att hitta hinderna själv innan man börjar med att säga fram. Vid hinderna gick de väl sådär för Gnista tyckte att det inte var någon fart och då blev de tråkigt. Så hon sprang bort från hinderna men efter Åsa gjort en gång med Eros så gjorde jag med Gnista och då gick de bra =D Klockan tickade iväg och Pernilla kom och hämtade mig och Amanda och vi åkte hemåt mot Gånarp. Men jag skulle hämta min moped ute hos min tredje kusin som lånat den. Åkte med Amanda och dom till min kusin där jag blev avsläppt. Hos mina kusiner fick vi tanka mopeden och sedan bar det av hemåt igen =) Väl hemma hände de inte så mycket. Nä nu måste jag gå mormor och morfar är ju här.

Puss Olivia

Kommentarer
Postat av: Karolin!

vilken hund går Amanda med+? Birger eller Sune :)

2009-04-19 @ 19:24:56
URL: http://hemiorambo.blogspot.com
Postat av: Amanda

vi kommer nog vara bäst av alla efter ett tag eller vad tror du hahahah :D :P eller vi får hoppas på att det går bra :P kram

2009-04-19 @ 21:05:53
Postat av: Ida

Det verkar som det var roligt iaf! Vad kul att Amanda också går :) Det var så synd att jag inte kunde prata med er ikväll :/ Bättre lycka nästa gång! Saknar dig syrran! <3

2009-04-20 @ 07:33:23
URL: http://kristallregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0